Comanda
telefonica

Vreti sa comandati
prin telefon?


Nimic mai simplu:
sunati la 021 209 45 12

(luni - vineri, intre 08:30-17:00)

Atentie! Regulamentul Intern trebuie modificat conform actelor normative intrate in vigoare in ultima perioada! Riscati amenzi de pana la 30.000 de lei!


Protejati-va! Va oferim informatii complete in lucrarea:
Regulament Intern. Modele editabile.
Legislatie comentata. Studii de caz!


Stimate manager HR,

Hotararea Guvernului 970/2023 intra in vigoare la 17 aprilie 2024,
data de la care angajatorii, indiferent de numarul de salariati, au obligatia
sa aiba reglementata o Procedura interna sau un Ghid privind prevenirea
si combaterea hartuirii pe criteriul de sex, precum si a hartuirii morale la locul
de munca.


In mai putin de 3 luni, angajatorul are obligatia de a lua orice masuri necesare in scopul prevenirii si combaterii actelor de hartuire morala la locul de munca, inclusiv prin prevederea, in RI al unitatii, de sanctiuni disciplinare pentru angajatii care savarsesc acte sau fapte de hartuire morala la locul de munca. Neindeplinirea acestei obligatii constituie contraventie si este sanctionata cu amenda de la 30.000 lei la 50.000 lei.

In fiecare firma va exista fie o persoana responsabila cu primirea si solutionarea plangerilor de hartuire, fie o comisie desemnata in acest sens.
Persoana responsabila cu primirea si solutionarea sesizarilor poate fi expertul in egalitatea de sanse si tratament, reprezentantul sindicalui sau al salariatilor, expertul in legislatia muncii.


Nu este singura noutate. In ultima perioada au aparut mai multe acte normative care vizeaza RI – Legea 52/2023, HG 1.577/2022, Legea 296/2023; OUG 115/2023 etc. – si care se refera la introducerea in acest document intern a unor prevederi legate de:
hartuirea la locul de munca

educatia timpurie
hrana acordata de catre angajator pentru angajatii proprii
durata CCC pentru persoana care nu a solicitat initial concediul
contravaloarea abonamentelor suportate de angajator pentru angajati in vederea practicarii sportului
primele de asigurare voluntara de sanatate, precum si serviciile medicale furnizate sub forma de abonament
doua zile noi de sarbatoare legala
instituirea de canale interne de raportare cu privire la protectia avertizorilor in interes public
concediul paternal
concediul de ingrijitor
formule flexibile de lucru
accesul online al salariatilor si al fostilor salariati in Revisal, in privinta datelor care ii privesc
utilizarea semnaturii electronice
egalitatea de sanse si de tratament intre barbati si femei
supravegherea video in firma
incalcarea demnitatii personale a angajatilor etc.

Concluzia?
Trebuie sa va actualizati Regulamentul intern!

Insa vestea buna este ca puteti scapa rapid de acest demers extrem de anevoios. Va oferim un ghid cu informatii de ultima ora, care va ajuta sa completati impecabil acest act intern vital al firmei, evitand astfel amenzi de pana la 30.000 de lei!

IMPORTANT!
1. NOU! Conform HG 970/2023, in vigoare de la 17 aprilie 2024, toti angajatorii, indiferent de numarul de salariati, au ca termen sa isi intocmeasca sau sa isi actualizeze metodologiile deja existente privind prevenirea si combaterea hartuirii pe criteriul de sex, precum si a hartuirii morale la locul de munca.

2.
Prin OUG 115/2023, angajatorii pot acorda salariatilor sume pentru plasarea copiilor in unitati de educatie timpurie.

3. Prin Legea 52/2023, in vigoare din 9 martie 2023, incepand cu anul 2024, salariatii au dreptul la inca doua zile libere de sarbatoare legala: 6 ianuarie – Boboteaza si 7 ianuarie – Sfantul Ioan Botezatorul.

4. Conform Legii 283/2022, RI se aduce la cunostinta fiecarui salariat, in prima zi de activitate, sub conditia semnarii de luare la cunostinta.

5.
Conform OUG 13/2021, avantajele in bani si/sau in natura pot fi prevazute si in Regulamentul intern. 

6. Conform Legii 361/2022 privind protectia avertizorilor in interes public, persoanele juridice de drept public, indiferent de numarul de angajati, precum si persoanele juridice de drept privat care au cel putin 50 de angajati au obligatia de a identifica sau institui canale interne de raportare si de a stabili proceduri de raportare interna si pentru efectuarea de actiuni subsecvente.


Sanctiunile pentru nerespectarea noilor obligatii sunt dure!
Evident, modificarile care se impun asupra Regulamentui Intern nu sunt facile si impun un efort major de documentare si redactare, cu accent pe evitarea greselilor (acestea, deloc putine, sunt urmarite din start de inspectorii ITM!).

Scapati instantaneu de stresul
intocmirii Regulamentului Intern!


In lucrarea pe stick „Regulament Intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz gasiti TOT! Este o lucrare care elimina pur si simplu munca pe care o implica elaborarea RI, prin faptul ca va pune la dispozitie 10 modele gata redactate de Regulament Intern pentru principalele domenii de activitate.

In plus, ea raspunde tuturor intrebarilor despre RI, va ofera studii de caz si practica judiciara, transformandu-va rapid intr-un expert in ceea ce priveste acest document esential pentru price firma!

Ce informatii vitale gasiti in aceasta lucrare?

I. Elaborare si aplicare
1. Ce este regulamentul intern?
2. Ce NU este regulamentul intern?
3. Elaborarea regulamentului intern
4. Obligatia de consultare a salariatilor
5. Contestarea legalitatii regulamentului intern
6. Modalitati de completare si de modificare a RI
7. Controlul legalitatii dispozitiilor cuprinse in RI
8. Sanctiunea pentru neintocmirea RI

II. Regulamentul intern pe capitole
1. Continutul regulamentului intern
2. Clauze obligatorii
3. Clauze recomandabile
4. Clauze interzise

III. Disciplina muncii
1. Reguli concrete privind disciplina muncii
2. Abaterile disciplinare
3. Sanctiunile aplicabile
4. Procedura disciplinara
IV. Regulamentul intern al institutiilor bugetare

V. Practica judiciara

VI. Model general de Regulament intern

VII. Modele de regulament intern pentru domeniile:
  • comert
  • prestari servicii
  • productie
  • constructii
  • hoteluri si restaurante
  • turism
  • institutie publica sanitara
  • primarie
  • scoala gimnaziala
  • camin de batrani

Trebuie doar sa alegeti modelul adecvat si sa il „ajustati” putin, daca exista anumite prevederi deosebite, specifice firmei dvs., pe care le-ati dori inserate in Regulamentul Intern!

Este un avantaj imens, deoarece redactarea Regulamentului Intern  nu e o joaca – vorbim aici despre un document stufos, care poate ajunge sa contina peste 150 de articole. Plus ca trebuie sa fiti foarte atent la tot ce scrieti acolo si la felul cum formulati prevederile, deoarece acest act are exact aceeasi putere ca si contractul individual sau colectiv de munca.

12 prevederi obligatoriu de introdus in Regulamentul Intern!
In acest context legislativ, trebuie sa faceti mentiuni clare in Regulamentul intern privind:

1. Protectia datelor personale ale salariatilor
Este vorba despre informatii pe care salariatii vi le furnizeaza voluntar in scopul de a beneficia de anumite facilitati oferite de lege. De exemplu: informatii privind starea de graviditate, motivul pentru care refuza detasarea, apartenenta religioasa, daca au sau nu copii in intretinere, evenimente familiale deosebite, diverse situatii personale. Detalii pe stick-ul Regulament intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz

2. Politicile de prelucrare a datelor aplicabile la nivelul firmei
Intra aici: termene de pastrare a datelor; procedura de stergere/revizuire a datelor personale, selectia datelor personale efectiv necesare angajatorului; perioada de stocare a datelor; scopurile urmarite prin operatiunile de prelucrare a datelor; persoanele care prelucreaza aceste date; fluxurile de date, indicand originea si destinatia datelor etc.

3. Determinarea gradului de monitorizare a activitatii salariatilor
Se impun precizari clare legate de modul cum firma supravegheaza activitatea online, video si telefonica a fiecarui salariat sau departament.

4. Garantii privind protectia vietii private si a secretului corespondentei
De exemplu: anonimizarea unui astfel de transcript, mentinerea secretului privind identitatea destinatarilor, limitarea doar la elementele de continut care sa vizeze direct interesele firmei etc.

5. Regimul juridic al comunicarilor private ale salariatului
Precizati noile abateri disciplinare in aceasta sfera: comunicari online in scopuri private, sau dincolo de o anumita durata, sau intr-un anumit interval al programului de lucru etc.

6. Aspecte de prevenire a sanctiunilor privind munca nedeclarata
Conditiile organizarii probei practice la angajare, conditiile de acces in firma a vizitatorilor, conditiile prezentei in firma a salariatilor cu contractul suspendat sau a salariatilor part-time, dupa orele de program.

7. Graficul activitatilor, pauzele de masa, conditiile programului inegal
Explicati modul de evidenta a programului de lucru, in conditiile art. 119 din Codul muncii.

8. Formule flexibile de lucru
Posibilitatea lucratorilor de a-si adapta programul de lucru, inclusiv prin utilizarea formulelor de munca la distanta, a programelor de munca flexibile sau a unor programe de munca cu timp redus de lucru.
Atentie!
Orice tratament mai putin favorabil aplicat unei femei sau unui barbat, pe motiv ca a solicitat sau a efectuat concediul pentru cresterea copiilor, concediul paternal, concediul de ingrijitor ori ca si-a exercitat dreptul de a solicita formule flexibile de lucru, constituie discriminare in sensul Legii 202/2002 astfel cum a fost modificata prin OUG 57/2022.

9. Procedura care se aplica in cazul unor evenimente familiale deosebite
In absenta unui contract colectiv de munca, precizati in Regulamentul intern cum se includ zilele libere platite in cazul unor evenimente familiale deosebite, precum si conditiile acordarii concediului fara plata.

10. Egalitatea de sanse intre barbati si femei
Prevedeti obligatoriu in Regulamentul intern faptul ca, in conformitate cu Legea nr. 229/2015, la revenirea la locul de munca a salariatei/salariatului, persoana respectiva are dreptul la un program de reintegrare profesionala.

11. Procedura concedierii
Vorbim aici despre procedura concedierii pentru necorespundere profesionala, in conditiile art. 63 alin. (2) din Codul muncii, si despre raportul dintre procedura evaluarii periodice si procedura speciala, prealabila concedierii.

12. Obligatii ale salariatului introduse de HG 905/2017
Concret, mentionati noile obligatii introduse in scopul facilitarii inregistrarilor in Revisal, in conditiile HG 905/2017, spre exemplu obligatia de a comunica motivul unei absente de la programul de lucru in primele 3 zile.

Pe acest stick gasiti ceva ce nu mai gasiti nicaieri!

Este vorba de un capitol special cu spete concrete intalnite in instanta, legate de conflicte de munca, in care deciziile luate s-au bazat intr-o proportie majoritara pe prevederile Regulamentului intern.

  •     Deciziile au fost in favoarea angajatului? Sau in favoarea angajatorului?
  •     Au existat prevederi formulate prea general care nu au fost luate in considerare?
  •     Asupra caror aspecte s-a oprit cu precadere instanta?
  •     Ce prevederi din Regulamentul intern au „lucrat” clar in favoarea angajatorului?
Parcurgeti cele 15 spete concrete din capitolul „Practica judiciara in materie de Regulament intern”, de pe stick-ul „Regulament intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz”. Veti intelege astfel mai bine rolul vital pe care il are acest act in buna functionare a firmei dvs.!

Produsul pe scurt:
Titlu:Regulament intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz
Format: stick USB     
Mod de comanda: prin intermediul formularului de mai jos
Livrare: prin curier, la domiciliul/sediul dvs.

Pret special: 120 lei + TVA, fata de 185 lei + 5% TVA

Cu stima,


Maria Ungureanu
Coordonator oferta
Divizia Legislatia Muncii
Rentrop & Straton

GARANTIE 100%
Nu este nicio problema daca va razganditi asupra achizitiei dvs.!
Primiti toti banii inapoi!

Garantie 100%

Aveti la dispozitie o perioada de 30 de zile in care puteti solicita oricand restituirea sumei achitate.

In cazul in care ati achizitionat un produs fizic, va rugam sa il expediati pe adresa Rentrop & Straton, Bd. Basarabia nr. 256, Incinta Faur, sector 3, Bucuresti. Avem doar rugamintea sa suportati taxa de transport. In cazul unui serviciu sau produs online, e suficient sa ne comunicati intentia dvs. de a apela la garantie, prin e-mail (rs@rs.ro) sau telefonic (021-209.45.45). Banii va vor fi restituiti cu promptitudine fie direct in cont, fie prin mandat postal.

Produsele in format stick/CD functioneaza pe sistemele de operare Windows XP SP2, Windows Vista, Windows 7, 8 si 10. Cerintele hardware: 512 MB RAM, 300 MB HDD. In cazul produselor de tip abonament, pentru a vizualiza informatia actualizata la zi este necesara o conexiune la internet in timpul utilizarii.

Formular de comanda

Rentrop & Straton da unda verde LIVRARII GRATUITE!
Cumparati de 247 Lei si livrarea este gratuita!
Doar in luna aprilie costurile cu ambalarea si expeditia sunt suportate integral de Rentrop&Straton - Grup de Editura si Consultanta in Afaceri pentru comenzi mai mari de 247 RON. Produsul va ajunge la locatia precizata de dvs. prin posta sau curier.

Bifati produsele dorite:


Persoanele care au comandat produsul Regulament intern. Modele editabile. Legislatie comentata. Studii de caz au fost interesate si de:

Regulament intern. Legislatie comentata

Va rugam completati

* Campurile marcate cu steluta sunt obligatorii!
Nume*
Prenume*
Telefon  
Telefonul este necesar pentru contactarea dvs. de catre firma de curierat in vederea livrarii produsului comandat.
E-mail*
Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.

termenii si conditiile site-ului!

Produsele achizitionate pot fi vizualizate si online, folosind platforma RS Online, unica in Romania. Veti putea sa va logati imediat ce plata produsului este confirmata in contul nostru.
www.RSonline.ro
* Pentru produsele in format digital, la cererea clientilor, Rentrop&Straton a decis sa ofere posibilitatea utilizarii produselor pe 3 computere diferite.